Wednesday, April 03, 2013

happyland

Dagens.
Den stora grejen idag är väl att industriavtalet är klart..för min del är jag lite besviken, tyckte utfallet var lite dåligt. Eftersom vi jobbar på ackord har företaget en policy att ständigt mäta om så de tar igen alla löneökningar så att säga. Enligt mitt tycke så gör dom det så detta avtal lär ju bli uppätet. Vilket är surt..
Jag har även läst en bok vilket jag inte gjort på evigheter..den heter det farliga sverige och är skriven av Dick Sundevall. Den handlar om brott o straff o rättssäkerheten i sverige. Den blir ständigt ifrågasatt, vilket inte är konstigt då effekterna av 9/11 även gav återverkningar här o en hel del juridiska spetsfundigheter kom till under det mediala trycket. Ni som inte har läst hans böcker rekommenderas att göra så om ni har intresse. För min del har det cementerat varenda fördom jag har haft om polisen och om högerkrafternas icke logiska retorik. Samt skjutit hål på en del fördomar jag har haft om invandrarnas antal på sveriges fängelser.
Jag räknar egentligen inte med att bli läst, jag skriver mest för min egen skull för att bearbeta o få ur mig saker o ting jag tänker på. Jag tänker, därför är jag stuket så att säga. Finns oerhört mycket att fundera över i vår samtid. på gott o ont naturligtvis. Sen är det väl en form av hjärngympa säkert, och ett sätt att hantera att jag bor trettio mil från min gamla mamma o mina barn. Samt umgänget jag hade förr..
Fyra polismotorcyklar har i intervaller passerat fönstret..dom har väl avrostning kan jag tänka. Eller så är det ett tecken på ngt. Frågan är vad?
Det är väl dags att avsluta det här o påbörja dagens värv, så jag gör det ganska så abrupt.
Ha en bra dag eventuella läsare


 http://www.youtube.com/watch?v=BMXZgzYnzlk

0 Comments:

Post a Comment

<< Home